Așa cum probabil știi deja, rețelele de socializare s-au transformat în locul ideal pentru a-ți promova afacerea. O reclamă bine făcută pe Facebook poate aduce beneficii mult mai mari sălii tale de fitness, decât, de exemplu, un banner pe care dai o grămadă de bani. Noi te învățăm cum să folosești Facebook Ads astfel încât să te bucuri de rezultate optime.
Cum folosești Facebook Ads pentru sala ta de fitness
Așa cum ți-am spus și mai sus e destul de ușor să folosești această platformă ca să-ți promovezi clubul de fitness. Totuși, dacă nu știi câteva lucruri despre cum funcționează s-ar putea să-ți dea bătăi de cap sau să nu vezi rezultatele la care te așteptai.
Stabilește care este obiectivul reclamei tale
Unul dintre motivele pentru care Facebook Ads se numără printre cele mai utilizate forme de promovare din lume se datorează faptului că te ajută să creezi reclame ale căror target este foarte bine stabilit. Astfel, trebuie să te gândești care este obiectivul tău. Vrei să ai un trafic mai mare pe contul de Facebook? Pe site-ul sălii de fitness? Sau poate dorești să promovezi aplicația clubului tău? Vrei ca pagina ta să aibă un engagement mai mare? Sau poate îți dorești să-ți transformi brandul în unul mult mai vizibil? Acestea sunt doar câteva dintre variantele dintre care poți alege.
De asemenea, ai varianta de a-ți promova locația sălii de fitness, scopul fiind să atragi clienții direct la club. Dacă ai mai multe săli de fitness, Facebook te ajută să le promovezi în așa fel încât să atragă persoane care locuiesc în apropiere. E excelent, nu?
Găsești mai multe detalii despre cum să atragi mai multe persoane direct în sala de fitness aici.
Alege exact care este audiența reclamei tale
În funcție de conceptul sălii tale de fitness și de serviciile pe care le oferi, cu ajutorul Facebook Ads poți să te adresezi exact tipului de persoane care ar putea să fie interesați de brand-ul tău. Poți selecta categoria de vârstă și dacă dorești să te adresezi femeilor, bărbaților sau ambelor sexe.
Ai la dispoziție și opțiuni pentru a alege de unde sunt utilizatorii Facebook care vor vedea reclama ta. Poți alege un oraș sau mai multe, un județ sau chiar toată țara. Desigur, pentru o sală de fitness din București promovarea în Timișoara este irelevantă așa că ai grijă să selectezi zona astfel încât să ai rezultate optime.
Dacă de exemplu vrei să promovezi un eveniment sportiv organizat de clubul tău de fitness poți să alegi ca reclama ta să fie vizibilă pentru utilizatorii din mai multe orașe.
Include detalii care să ducă reclama ta exact la grupul țintă
Chiar dacă fitness-ul este destul de popular în momentul de față, asta nu înseamnă că este de interes pentru toată lumea. Astfel, Facebook Ads îți dă posibilitatea să selectezi care este tipul de persoane la care vrei să ajungă reclama ta. Poți selecta dintr-o listă de preocupări ale utilizatorilor rețelei de socializare, astfel încât Facebook să știe cui vrei să te adresezi.
În lista de categorii o să găsești secțiunea de Fitness and wellness, care la rândul ei este împărțită în subcategorii. Le poți selecta pe toate sau doar pe cele care se potrivesc cel mai bine cu sala ta de fitness. De exemplu, poți să ceri să te adresezi celor care sunt interesați de yoga și de meditație, nu și celor care sunt interesați de diete și nutriție. Astfel, te asiguri că reclama ta ajunge exact la genul de persoane care te interesează.
Stabilește unde o să apară reclama sălii tale de fitness
După cum ai văzut și tu atunci când utilizezi Facebook-ul, pe rețeaua de socializare există o mulțime de reclame. Unele apar pe News Feed, altele apar în partea dreaptă a ecranului, unele se regăsesc în materialele video, în timp ce altele apar în articolele pe care le deschizi prin Facebook. Desigur, există mult mai multe variante.
Poți să alegi singur unde și cum va apărea reclama ta sau poți să lași Facebook-ul să decidă cum se va face promovarea cât mai optim. Dacă nu ai mai lucrat cu Facebook Ads până acum și nu ai experiență în marketing, cel mai bine este să lași rețeaua de socializare să-și facă singură treaba. Schimbând setările s-ar putea să nu ai rezultate prea bune.
Stabilește bugetul și durata campaniei de promovare
Motivul pentru care îți sugerăm să folosești Facebook Ads ca să-ți promovezi sala de fitness este pentru că poți face mult cu bani puțini. Asta nu înseamnă însă că o să vezi vreo mare schimbare dacă ai de gând să cheltuiești 10 lei pentru campania ta. Trebuie să te gândești bine la bugetul tău. Atunci când îți construiești reclama în Facebook Ads ai să vezi în partea dreaptă a ecranului o estimare a rezultatelor pe care s-ar putea să le ai în funcție de audiența selectată, de locație, de durata campaniei și de buget. Folosește-te de aceste statistici pentru a vedea ce poți face cu bugetul pe care-l ai la dispoziție.
Atenție! Estimările rezultatelor prezentate de Facebook sunt doar atât, estimări. Faptul că pe pagină îți se spune că o să ai un reach de 10.000 de persoane pe zi, asta nu înseamnă că lucrurile o să stea într-adevăr așa.
Cum să-ți creezi o reclamă eficientă cu Facebook Ads
După ce ai stabilit primele setări pentru reclama ta, a venit momentul să te ocupi de design, text și modul în care o să arate ea.
Este foarte important să creezi conceptul reclamei tale cu răbdare și să te gândești ce poți face în așa fel încât ea să fie cât mai atractivă. Desigur, trebuie să ai în vedere care este obiectivul tău.
Reclama ta trebuie să aibă un aspect vizual cât mai reușit și cât mai atractiv. Creează imaginea având în vedere că privirea utilizatorului Facebook va pica asupra imaginii, nu a textului. S-ar putea nici să nu aibă răbdare să citească scurta descriere care însoțește imaginea sau video-ul.
Cel mai probabil vrei ca imaginea să aibă text pe ea. Ai grijă! Cu cât e mai mult text cu atât șansele ca Facebook să-ți accepte reclama sunt mai mici. În general imaginea nu poate avea mai mult de 20% text și chiar și atunci riști ca rezultatele reclamei să se diminueze simțitor. Astfel, trebuie să creezi un aspect vizual interesant cu cât mai puține cuvinte pe imagine.
Câteva detalii despre Facebook Ads pe care să le ai în vedere
Dacă alegi să-ți promovezi sala te fitness folosind Facebook Ads mai avem câteva sfaturi pentru tine, care te pot ajuta să ai rezultate bune.
Nu orice merită să devină reclamă
Pentru că Facebook Ads este o platformă cât se poate de utilă s-ar putea să fii tentat să te folosești de ea cât mai des. Asta nu îți garantează însă că o să ai mereu rezultate bune. Alege cu atenție ce vrei să promovezi. E mai bine să faci o campanie bine gândită, care să coste ceva mai mult și care să-ți ofere rezultate mai bune, decât să promovezi sporadic postări, pe bani puțini, care nu dau rezultate satisfăcătoare.
Descoperă cine sunt folowerii pe care-i ai până acum
Este foarte important să știi care este audiența ta și cui te adresezi. Din fericire, Facebook îți oferă statistici în acest sens. Atunci când intri pe pagina sălii tale de fitness, alege din meniu „Insights”. Aici o să găsești cam tot ce trebuie să știi despre pagina ta de Facebook. Poți vedea ce fel de audiență ai (dacă sunt mai multe femei sau mai mulți bărbați, ce vârstă au etc). De asemenea, poți să vezi care postări au avut succes și care nu au stârnit interes. În funcție de aceste aspecte poți să-ți creezi campanii de promovare care să aibă rezultate cât mai bune.