Cum să creezi o comunitate fitness în jurul gym-ului tău
George

Scris de George

10 Septembrie 2021

Unele dintre cele mai de succes săli de fitness din lume sunt cele care au creat adevărate comunități în jurul brandului lor. Este vorba despre cluburi care au o relație strânsă cu membrii lor și care dau de înțeles că oferă mai mult decât un simplu loc în care doritorii se pot antrena. Ele se transformă într-o comunitate a celor care sunt dedicați unui stil de viață sănătos, un grup din care vor și alții să facă parte.

Pentru un business fitness comunitatea pe care o are în spate poate însemna o creștere excepțională. Practic, poți să ai o mulțime de ambasadori care nu numai că aleg clubul tău pentru a se antrena, dar sunt mândri de faptul că fac parte din el.

Iată câteva idei pe care să le pui în aplicare dacă îți dorești să creezi o comunitate fitness în jurul sălii tale.  

Totul începe de la echipa ta

Cei mai mulți clienți noi ajung în clubul tău pentru că le-a fost recomandat de o persoană cunoscută. Imaginează-ți însă ce succes ar putea să aibă business-ul tău dacă membrii sălii tale de fitness nu numai că te recomandă,  ba chiar insistă ca prieteniilor să se alăture acestei comunități.

Până a ajunge aici ai însă puțin de lucru. În primul rând trebuie să-ți faci membrii să perceapă sala ta ca fiind mai mult decât locul unde se antrenează. Clubul tău trebuie să devină o parte importantă din viața lor de zi cu zi, chiar dacă nu-și petrec decât câteva ore pe săptămână aici.

Dacă ești proprietarul unei afaceri fitness sau managerul unei săli este foarte puțin probabil ca tu, personal, să interacționezi cu membrii clubului. Echipa ta însă își petrece o bună parte din timp alături de ei. Astfel, antrenorii, personal trainerii și instructorii devin principalii pioni în a construi o comunitate în jurul sălii tale de fitness. Este important ca ei să devină modele pentru persoanele pe care le antrenează.

Asigură-te că prezența lor în social media este cât se poate de clară, iar membrii clubului tău pot vedea cu ușurință care sunt valorile FIT pe care oamenii din echipa ta le respectă. De asemenea, este important ca antrenorii să fie abordabili și mereu deschiși să discute cu membrii sălii tale de fitness.

comunitate fitness

Fotografie preluată de pe elements.envato. © Toate drepturile aparțin autorului/autorilor fotografiei. | despre drepturile de autor

Organizează evenimente pentru membrii clubului tău

Odată ce ai reușit să-ți aduci echipa în centrul atenției, a venit momentul să începi să construiești relații amicale între membrii clubului. Cel mai simplu mod prin care poți faci asta este să organizezi mici evenimente pentru cei care se antrenează în sala ta.

Poți să organizezi petreceri, concursuri sau demonstrații. Ideea este să creezi un cadrul în care membrii clubului tău pot să socializeze și să se distreze împreună. Odată ce între ei încep să se construiască relații amicale, comunitatea din jurul sălii tale de fitness are o piatră de temelie.

Fă un cheat day pentru membrii sălii tale de fitness

Dacă vrei ca sala ta de fitness să aibă în spate o adevărate comunitate, trebuie să le arăți membrilor tăi că fac parte dintr-un grup în care sunt înțeleși, pot să vorbească liber și de care au nevoie. Cu toții știm că o viață FIT înseamnă anumite restricții și foarte multă muncă. De aceea, este o idee bună să organizezi lunar (sau cât de des poți) un cheat day. Este vorba despre o seară în care vă întâlniți mâncați o prăjitură, beți o bere și  vă distrați fără să țineți cont de regimul obișnuit.

Astfel, de întâlniri au foarte mult succes pentru că le arată membrilor clubului tău că sunt înconjurați de persoane care înțeleg exact prin ce trec.

comunitate fitness

Fotografie preluată de pe elements.envato. © Toate drepturile aparțin autorului/autorilor fotografiei. | despre drepturile de autor

Creează parteneriate interesante

Pentru a crea o comunitate solidă în jurul brandului tău ai nevoie de parteneriate interesante cu alte branduri healthy. Astfel, ajungi să le oferi membrilor tăi mai mult decât se așteptau. De exemplu, poți face un parteneriat cu un restaurant sau o cafenea. Apoi oferă-le membrilor comunității tale vouchere de reduceri sau gratuități în locurile respective.

Fă-ți un blog pentru sala de fitness

Dacă vrei să ai o comunitate fitness puternică, brandul tău trebuie să facă parte din viața membrilor tăi chiar și atunci când ei nu sunt la sală. Poți face asta cu ajutorul unei blog. Postează recomandări din partea antrenorilor tăi, articole despre fitness, rețete sănătoase și nu numai. Ideea este să le oferi clienților tăi posibilitatea de a rămână în permanență conectați la comunitatea din care fac parte.

Oferă discouturi pentru familiile și prietenii membrilor sălii tale de fitness

După ce ai pus bazele comunității tale fitness e momentul să o faci să crească tot mai mult. Cel mai ușor de „convins” sunt prietenii și familiile celor care deja fac parte din grupul tău, pentru că mai mult ca sigur au auzit deja de brandul tău.  Oferă-le reduceri și gratuități ca să încerce și ei serviciile tale.

promovare sala de fitness

Fotografie preluată de pe elements.envato. © Toate drepturile aparțin autorului/autorilor fotografiei. | despre drepturile de autor

Comunitatea sălii tale de fitness trebuie să fie vizibilă și online

Dacă vrei să atragi cât mai mulți clienți noi și să-i păstrezi pe cei care-i ai deja, comunitatea ta trebuie să fie vizibilă și pe rețelele de socializare. Alege postări care scot în evidență că sunteți un grup unit și că sala ta de fitness este foarte mândră de membrii săi. De asemenea, postează fotografii de la evenimentele pe care le-ați avut și încurajează-i și pe clienți să facă același lucru.

Ți-ai creat deja o comunitate FIT? Povestește-ne despre ea!