Live chat în site-ul clubului tău de fitness: cum te ajută și ce trebuie să știi înainte să-l implementezi
George

Scris de George

2 Decembrie 2021

În ultimii ani live chat-urile de pe site-uri au devenit foarte populare, chiar dacă există de multă vreme. În timp ele s-au transformat într-o unealtă excelentă pentru firmele care doresc să comunice cât mai bine cu clienții. Dacă ai de gând să adaugi un live chat pe site-ul clubului tău de fitness poți să ai foarte multe de câștigat, iar membrii clubului tău și potențialii clienți se vor putea folosi din plin din această unealtă. Totuși, există câteva lucruri pe care trebuie să le știi înainte să implementezi un astfel de sistem pe site-ul tău.

Chat-ul online este util pentru clienții și membrii sălii tale de fitness

Chat-ul online este o unealtă win – win. Nu numai că te poate ajuta pe tine să comunici mai ușor și mai eficient cu clienții și membrii clubului tău, dar este cât se poate de util și pentru utilizatori. E mult mai simplu să ai la dispoziție un serviciu care te ajută să primești un răspuns aproape instantaneu, decât să cauți adrese de email, să compui textul, iar apoi să aștepți informația pe care nu știi când o să o primești. La fel, această metodă de comunicare este mai simplă decât cea prin telefon.

Mai mult decât atât, e posibil ca unele persoane să nu aibă răbdare să trimită email-uri și în loc să apeleze la serviciile tale ajung să se adreseze altcuiva. Cu ajutorul live chat-ului ei pot să pună întrebări în timp real, mult mai simplu.

Nu toate discuțiile cu clienții săli tale de fitness sunt potrivite pentru live chat

Uneori, prin live chat poți să rezolvi o nelămurire a unui membru al sălii tale de fitness în câteva minute, poate chiar și mai puțin. Există însă și cazuri când acest lucru nu este posibil. Astfel, angajații care se ocupă de comunicare trebuie să știe cum să se folosească de aceast serviciu în așa fel încât el să fie cu adevărat folositoare. Dacă un client are o problemă care necesită un răspuns mai detaliat sau discuția prin chat online se transformă într-o conversație prea lungă, angajatul tău poate să-i ceară clientului adresa de email pentru a-i oferi acolo un răspuns mai cuprinzător.

Comunicarea pe live chat pe site-ul sălii tale de fitness trebuie să fie cât mai scurtă, astfel încât să poți răspunde cât mai multor persoane. Ai grijă să nu-ți concentrezi atenția asupra unei singure persoane în timp ce altele încă așteaptă.

promovare sala de fitness

Fotografie preluată de pe elements.envato. © Toate drepturile aparțin autorului/autorilor fotografiei. | despre drepturile de autor

Comunitatea online se așteaptă să aibă la dispoziție live chat

Ultimele studii arată că persoanele care folosesc des internetul pentru cumpărături sau servicii se așteaptă să aibă la dispoziție chat online pentru a intra în contact cu reprezentanții brandului de care sunt interesați. Astfel, dacă în general primești foarte multe email-uri sau solicitări de informații prin telefon sau chiar în sala ta de fitness, ar trebui să te gândești foarte serios să implementezi un astfel de sistem pe site-ul clubului tău.

Dacă site-ul tău are live chat trebuie să și funcționeze

Faptul că oferi posibilitatea membrilor tăi să comunice prin chat online crește în bine imaginea brandului tău. Totul se poate nărui destul de repede dacă acel live chat nu este funcțional. Cu alte cuvinte, degeaba-l ai pe site dacă nimeni nu răspunde la întrebări. Asigură-te că ai cel puțin o persoană desemnată pentru a se ocupa de asta sau chiar mai multe, în funcție de cât de mare este numărul solicitărilor pe care-l ai.

Dacă întrebările de pe live chat sunt mereu ignorate, membrii clubului tăi o să fie, cu siguranță, nemulțumiți.

Online chat-ul este o unealtă excelentă pentru vânzări

Pe lângă faptul că este extrem de util pentru a comunica cu ușurință, online chat-ul de pe site-ul sălii tale de fitness poate să fie și o unealtă excelentă pentru vânzări. Poți să le propui celor cu care discuți diferite abonamente, să-i încurajezi să încerce o clasă de fitness, să le povestești despre promoțiile pe care le oferi și așa mai departe. Ai grijă însă ca discuția să nu devieze prea mult de la subiect și să nu-ți faci interlocutorul să-și piardă răbdarea.

Chat-ul este cea mai folosită variantă de comunicare în rândul tinerilor

Această declarație nu surprinde pe nimeni: chat-ul este varianta de comunicare preferată și cel mai des folosită de către tineri. Majoritatea celor care merg la sala de fitness sunt persoane cu vârsta cuprinsă între 17 și 40+ ani, deci sunt mai mult decât obișnuiți să vorbească pe chat și consideră această variantă de comunicare cea mai eficientă.

promovare sala de fitness

Fotografie preluată de pe elements.envato. © Toate drepturile aparțin autorului/autorilor fotografiei. | despre drepturile de autor

Clienții au așteptări mai mari de la comunicare prin chat decât de la cea prin email

Deși acest tip de comunicare este apreciat de utilizatori, aceștia au și așteptări mai mari când vine vorba de live chat. În cazul email-ului, clienții sunt obișnuiți să aștepte ore, ba chiar și zile pentru a primi un răspuns. Când e vorba de chat online, utilizatorii se așteaptă să primească un răspuns în aproximativ… 45 de secunde. Astfel, dacă vrei într-adevăr să te bucuri de avantajele live chat-ului trebuie să-l folosești corect și deștept.

Ai implementat deja chat online pe site-ul sălii tale de fitness? Spune-ne care e experiența ta!