13 motive pentru care site-ul sălii tale de fitness nu are rezultatele pe care le dorești
Alex

Scris de Alex

6 Ianuarie 2023

Ți-ai făcut un site pentru sala de fitness însă până acum nu te-a ajutat să obții membrii noi sau rezultatele lui sunt departe de cele la care așteptai? Iată câteva dintre motivele pentru care site-ul tău eșuează și ce trebuie să faci ca să remediezi situația.

Site-ul tău nu are un aspect profesional

Prima impresie este crucială, iar dacă vrei ca un potențial client să rămână pe site-ul tău mai mult de o secundă, atunci trebuie să te asiguri că pagina web arată cât se poate de bine. Dacă site-ul pare că e făcut pe vremea dinozaurilor, vizitatorii o să-l părăsească cât ai clipi. Acest lucru este normal pentru că e greu de știut dacă informația de pe un site învechit este sau nu actuală.

Crede-ne, îți vorbim din experiență. Echipa UPfit se află în spatele mai multor site-uri pentru săli de fitness importante din România, iar pentru a ne asigura că partenerii noștri au rezultate optime ne concentrăm foarte atent asupra designului. De la culorile folosite, la font, imagini sau dimensiunea textului, nimic nu se face la întâmplare. Fiecare rubrică din site-ul tău trebuie să fie bine structurată, ușor de citit.

design site sala de fitness

Site-ul sălii tale de fitness nu are review-uri

Un studiu realizat recent arată că 88% dintre persoane au la fel de multă încredere în review-urile online ca în recomandările pe care le primesc de la cineva cunoscut. La fel, numărul celor care sunt dispuși să-și cumpere abonament fără să știe nimic despre clubul de fitness este foarte mic.

Roagă-ți clienții pe care-i ai deja să spună câteva cuvinte despre sala ta de fitness și despre experiența lor aici. Adaugă-le pe site și ai șanse mult mai mari să atragi clienți. De asemenea, poți să trimiți email-uri către membrii clubului tău și să-i rogi să scrie review-uri. Această variantă este foarte bună și pentru a afla, direct de la clienții tăi, care sunt neajunsurile sălii.

Nu în ultimul rând, roagă-ți clienții să introducă brand-ul tău în postările lor de pe social media. Un tag, o fotografie în sala ta de fitness sau un check-in pot face minuni pentru businessul tău.

Site-ul clubului de fitness nu oferă destule informații

Motivul principal pentru care ți-ai făcut un site este pentru a-ți promova sala de fitness și pentru a le oferi mai ușor clienților și potențialilor membri informații despre businessul tău și despre serviciile pe care le oferi. Surprinzător, există o mulțime de pagini web care nu oferă destule informații.

Un potențial client trebuie să afle cât mai ușor posibil unde este clubul tău de fitness, ce dotări are, ce fel de clase pune la dispoziția clienților, care sunt prețurile abonamentelor, dacă există promoții și așa mai departe. Dacă toate aceste detalii nu se regăsesc pe site-ul tău, nu ar trebui să te miri că numărul membrilor pe care-i ai nu este acolo unde îți dorești.

Așa cum spuneam și mai sus, asigură-te că pagina web este structurată cât mai bine, iar detaliile despre brandul tău sunt ușor de găsit și sunt clare. Degeaba anunți că „oferi cele mai bune servicii fitness din oraș”, dacă nu le explici și care sunt acestea. De asemenea, dacă sala oferă clase de grup fitness asigură-te că programul este actualizat, astfel încât membrii clubului să știe că pot să-și ia informațiile de care au nevoie de pe site.

Ține minte că e foarte greu pentru un client să aibă încredere într-un brand care nu-i oferă informații cu ușurință. 

Echipa ta este aproape imposibil de contact

Site-ul sălii tale de fitness trebuie să fie locul în care membrii și potențialii clienți pot să pună întrebări, să ceară detalii și să poată intra în contact cu echipa ta. Trebuie să faci în așa fel încât comunicarea dintre cele două părți să fie cât mai facilă. Mai mult, asigură-te că echipa ta răspunde la email-urile din partea clienților în timp util. Un email care nu primește răspuns în cel mult 24 de ore denotă o lipsă de interes din partea brandului.

Site-ul sălii tale de fitness pare o mare reclamă

Ca să ne înțelegem, site-ul clubului tău de fitness este locul în care o să-ți lauzi brandul. E normal să te prezinți în cea mai bună lumină. Totuși, ai grijă să păstrezi superlativele în termeni rezonabili. Șansele sunt foarte mari să nu ai „cea mai bună sală de fitness din România”, „cea mai performantă aparatură”, „cei mai buni antrenori personali” etc.

Nu îți spunem că sala ta de fitness nu este la standarde înalte sau echipa ta nu este destul de profesionistă. Îți spunem doar că, de exemplu, este imposibil de știu care sunt cei mai buni antrenori personali din țară, pentru că nu există vreo testare în acest sens. Vizitatorii site-ului tăi știu și ei acest lucru și crede-ne că s-au săturat să audă că toate sălile de fitness din România sunt, de fapt, cele mai bune.

Genul acesta de exprimări s-ar putea să facă mai mult rău decât bine, așa că încearcă să nu pici în ridicol.

Nu inventa statistici, nu face promisiuni

Așa cum spuneam și mai sus, e clar că atunci când vine vorba despre conținutul de pe site-ul tău se vor folosi expresii care să-ți pună brand-ul în cea mai bună lumină posibilă.

Atenție, însă! Nu inventa statistici și nu promite lucruri pe care nu ai cum să le oferi.

E imposibil de știut ce rezultate vor avea membrii clubului tău după ce se antrenează aici. Pentru unii o să fie o experiență excelentă, alții o să ajungă la concluzia că sala ta nu este pentru ei. Astfel, stai departe de promisiuni pe care nu ai de unde să știi dacă le poți onora. Nu spune: „ai să vezi rezultate încă din prima săptămână” sau „garantăm succes 100%”.

Site-ul sălii tale de fitness nu are o versiune funcțională de mobil

Nu este o surpriză pentru nimeni că traficul site-urilor web vine atât de pe desktop-uri, cât și de pe mobil. Dacă stai să te gândești și tu probabil stai mai mult pe internet de pe telefon, decât de pe calculator. Astfel, este cât se poate de important ca site-ul sălii tale de fitness să aibă o versiune funcțională de mobil.

Mai mult decât atât, Google penalizează site-urile care nu au versiune de mobil, deci pagina ta web s-ar putea să fie greu de găsit pe motoarele de căutare.

 

Prima pagină a site-ului este neclară

Gândește-te la home page-ul site-ului sălii tale de fitness ca la o carte de vizită pe care o oferi unui potențial client. Aici explici pe scurt ce este brand-ul tău și de ce ar trebui cineva să opteze pentru el. Dacă un vizitator nu înțelege din prima (în câteva secunde sau chiar mai puțin) ce încerci să-i oferi își va continua căutarea în altă parte.

Ai grijă ca din momentul în care vizitatorul dă cu ochii de home page-ul tău să înțeleagă dintr-o privire că e vorba de o sală de fitness, în ce oraș se află ea și, foarte pe scurt, ce oferă. Apoi poți să intri în detalii în subcategoriile site-ului.

Site-ul tău nu are conținut nou

Dacă vrei ca site-ul tău să aibă trafic, să te ajute să obții membri noi pentru sala ta de fitness și să-i țină fericiți pe clienții pe care-i ai deja, atunci trebuie să te asiguri că aici există conținut nou cât mai des posibil.

Fiind vorba despre un site pentru o afacere nu se așteaptă nimeni să ai update-uri precum un site de știri, însă prezența ta online trebuie să fie vie.

Poți alege varianta unui blog pe site-ul tău, unde să adaugi periodic conținut nou. Dacă consideri că această variantă nu se potrivește cu brand-ul tău sau nu ai resursele pentru așa ceva, poți să introduci în site-ul sălii tale de fitness o pagină de noutăți. Periodic adaugă aici informații despre serviciile noi, oferte, promoții și alte detalii care crezi că sunt de interes pentru potențialii clienți, cât și pentru actualii membri.

Ideea este să nu-ți lași site-ul să „moară” având mereu aceleași informații. Așa cum spuneam și mai sus, brandul tău nu o să inspire prea multă încredere dacă ultimul update de pe site a fost făcut în vremuri antice.

site eficient sala de fitness

 

Site-ul sălii tale de fitness e de negăsit pe Google

Ai auzit de SEO (Search engine optimization)? Dacă nu, îți spunem noi pe scurt despre ce e vorba. Este un proces prin care, prin conținut, îți faci site-ul mai vizibil pe motoarele de căutare. Rezultatul final este un număr mai mare de vizitatori organici, adică persoane care ajung la site-ul tău prin căutări, nu prin reclame plătite.

Este absolut imposibil să-ți explicăm aici cum să te ocupi de componentul SEO al site-ului tău pentru că este vorba despre un proces destul de complex. Din fericire, avem o sursă de informații excelentă pentru tine. Citește ghidul moz.com despre SEO, ca să-ți faci o idee cât mai bună despre ce e vorba.

Site-ul tău pare nesigur

Dacă site-ul tău e plin de reclame către tot felul de produse „miraculoase”, diete fantomă și alte lucruri de acest tip, s-ar putea să lase impresia că împarte viruși în stânga și în dreapta. Ai grijă ca pagina web să fie cât mai curată și sigură.

Un site care pare nesigur nu va avea succes.

De asemenea, dacă site-ul tău vinde produse online asigură-te că aceste tranzacții se fac în siguranță și clienții tăi sunt informați de acest lucru.

Folosești un limbaj prea tehnic pe care potențialii clienți nu-l înțeleg

Pentru cei care lucrează în lumea fitness-ului există o mulțime de termeni din breaslă pe care probabil că-i folosești la ordinea zilei. Ei bine, pentru clienții tăi lucrurile nu stau deloc așa. Asigură-te că site-ul tău nu folosește termeni prea tehnici și nu intra în detalii pe care cineva care nu lucrează în domeniu nu le înțelege.

Site-ul sălii tale de fitness nu e promovat pe social media

Dacă ți-ai făcut un site pentru sala de fitness, iar apoi nu l-ai mai băgat deloc în seamă e greu de crezut că o să vezi rezultate prea curând. Trebuie să te ocupi de promovarea lui. Asigură-te că e prezent pe rețelele de socializare importante. Așa poți să intri în contact cu membrii tăi, să răspunzi la întrebări și să transmiți noutăți.

Este foarte important să te contrezi asupra prezenței tale de pe social media pentru că un business care e de negăsit online, aproape că nu există deloc.

promovare sala de fitness

Fotografie preluată de pe elements.envato. © Toate drepturile aparțin autorului/autorilor fotografiei. | despre drepturile de autor

Sala ta de fitness are un site de succes? Spune-ne cum ai reușit!